Monday 20 May 2013

## GEJALA APAKAH INI???##

assalamualaikum..
selamat petang semua..mungkin agak lama jugak saya x update blog ni...
terlalu sibuk sampai nak agak usang blog kesayanganku ni....
yg boleh nak update hari ni pon sebab tengah susah hati..
YA ALLAH.....KAU telah turunkan ujian kat diriku tanpa henti....
teman-teman rapatku je yg tahu betapa hati ni gundah dengan segala masalah...

dorg selalu bagi nasihat kat aku supaya bangun,,,dan jangan sesekali putus asa.
tp, kekadang otak kita selalu buat kita jadi xkuat..
YES...aku perlu bangon walaupon dah banyak kali aku down dan tersungkur....
now....one of the reason i'm here sebab tengah stress sangat2....
pikirkan masalah family, kekawan, keje....

dan pernah tak korang bila selalu sangat pikir msalah sampai boleh jadi cam x betul...
kira sign and symptom yang agak teruk gak la..

contoh 1

1) pernah tak korang bila tengah serabut sangat masalah, sampai jalan pon boleh tertinggal kasut kat shopping complex????

2) pernah tak korang jalan kat mana-mana sampai terlanggar orang luar..kira macam ingat xde orang kat situ..walhal, kita dah terlanggar orang dah pon...pernah tak?????

3) pernah tak korang sampai makan pon tertumpah, sebab terlalu pikirkan masalah??

pernah tak korang alami situasi seperti di atas???yes. i'm one of them...
seriously, saya bukanlah seorang yg kuat....sebab saya seringkali jatuh tersungkur...dan saya tak nak lagi jatuh dan terus terjatuh macam seelum ni..

adakah situasi saya di atas tu adalah 1 penyakit????sign an symtom ape ye???

contoh 2

1) pernah tak korang rasa macam susah sangat nak breathing???rasa macam sesak nafas je...
 2) pernah tak korang makan pon susah sangat nak telan??
3) pernah tak korang rasa macam dah start ada penyakit???dada pon rasa berdebar- debar je..

adakah penyakit/ gejala ni sangat bahaya untuk diri saya????

bolehkah dirawat??saya buntu sangat.....and seriously, i need one of my family beside me.....macam mak saya.....

dan disebabkan ni jugak saya dah kurangkan sikit update blog nie..

bila saya tension/ stress saya akan pergi tenangkan fikiran ati dengan cara dengar lagu ataupon berlari kat padang....

jom nyanyi dengan saya sama-sama..




nak dengar lagu ni, sila klik kat bawah tu mood pause lagu saya....
yehe...jom nyanyi sama-sama bagi saya kuat balik...




No comments:

Post a Comment